Facebook is launching! Again. Poate că nu lansează încă o rachetă branduită, dar sigur lansează una către un nou news-feed.
Noul feature este încă în perioada de testing, așa că celor mai mulți dintre noi, se prea poate să nu le fi apărut, încă, icon-ul ”rachetă”.
Hello from the other side! Cum funcționează?
Ce vei găsi pe partea cealaltă? Un flux de articole, fotografii, video-uri și alte conținuturi media care s-ar putea să te intereseze. Materialele de pe ”Rocket Feed” sunt selecționate în funcție de trei criterii:
- Paginile și content-ul la care ai dat like. Adică tot ce vei găsi acolo este în corelație cu categoriile tale de interes și comportamentul tău de pe Facebook.
- Materialele care au fost apreciate sau vizionate, într-un număr mare, de prietenii tăi. Dacă lor le place, Facebook crede că e foate probabil să-ți placă și ție. 🙂
- Pagini noi pe care nu le-ai apreciat, dar s-ar putea să te intereseze din același motiv al similarității cu ceea ce îți place și urmărești deja.
Cum se vede Rocket-feed-ul acesta prin ochelarii fiecăruia? Fix așa:
- Pentru utilizatorul de rând e un loc nou în care va găsi o mulțime lucruri legate de subiecte care-l interesează.
- Pentru Brand-uri e o piață nouă și mai nișată decât feed-ul clasic.
Rocket Feed se apropie un pic mai mult de ceea ce oferă defapt Google AdWords în context de platformă publicitară (chiar dacă e încă departe de relevanța și algoritmul Google).
Cu alte cuvinte, nu mai vorbim de un feed în care reclama la Kinder Bueno e aruncată printre poze cu pisici, check-in-uri în cafenele și alte postări ”casnice”, ci e plasată pe un feed în care utilizatorii intră pentru că știu că găsesc lucruri și informații care îi privesc.
Dacă Google își plasează căutările pe bază de cuvinte cheie, unde specificitatea poate fi atât de mare până în punctul în care targetezi doar persoanele care caută să cumpere produsul/serviciul tău, Facebook folosește ca filtru, aici, interesele. Cumva, pattern-ul tot în direcția aceea se îndreaptă, dar cred că mai au de muncă până acolo.
- Pentru Facebook e simplu: mai multă publicitate vândută, targetare mai specifică și, prin urmare, clienți mai mulțumiți și mai mulți…sau care vor vrea să bage bani mai mulți.
Aștept și eu update-ul și, probabil, voi reveni în completarea articolului cu un răspuns legat de relevanța content-ului de pe Rocket Feed, după ce îl testez.
Până atunci, toate cele bune!